Middle Child Syndrome – średnie przedsiębiorstwa tracą nawet 433 miliardów euro rocznie
15.09.2016
Middle Child Syndrome – średnie przedsiębiorstwa tracą nawet 433 miliardów euro rocznie
Warszawa, 15 września 2016 r. – Europejskie przedsiębiorstwa średniej wielkości tracą nawet 5,7 mln euro rocznych przychodów z powodu barier, które utrudniają ich rozwój. Z 75 tys. średnich przedsiębiorstw w całej Europie, potencjalnie utracone dochody mogą wynosić nawet do 433 mld euro – jest to suma bliska rocznego PKB Polski. Dane pochodzą z najnowszego projektu badawczego zatytułowanego „Middle Child Syndrome”, zrealizowanego na zlecenie Ricoh Europe przez Coleman & Parkes.
Pomimo tych utraconych możliwości, przyglądając się średnim przedsiębiorstwom w całej Europie można zaobserwować ich stały wzrost. Prawie 40% z nich planuje wystawić swoje akcje na rynku publicznym, a 21% chciałoby nabyć inną firmę lub dokonać fuzji aby wzmocnić swoją pozycję.
Niestety, pomimo swojej ambicji i chęci rozwoju, aż 93% przedstawicieli średnich przedsiębiorstw informuje, że ich firmy napotykają trudności uniemożliwiające im wykorzystanie swojego potencjału w pełni.
Trzy największe przeszkody hamujące rozwój średnich przedsiębiorstw to głównie:
Według przeprowadzonych badań, 30% średnich przedsiębiorstw wciąż nie wprowadziło jeszcze technologii cyfrowych, które umożliwiłoby im rozbudowę oraz przekształcenie się w dużą i silną markę.
„Pomoc rządowa skupia się zwykle na małych przedsiębiorstwach, podczas gdy te duże z reguły są w stanie poradzić sobie same. Przedsiębiorstwa średniej wielkości często czują się jak porzucone dzieci europejskiego biznesu” – mówi David Mills, CEO Ricoh Europe. „Potencjalnie utracone 433 miliardów euro stanowi ogromny kapitał finansowy dla średnich firm oraz europejskiej gospodarki jako całości, na którego stratę nie można sobie pozwolić. Uważamy, że to najwyższy czas, aby średnie przedsiębiorstwa potraktowały priorytetowo inwestycje w innowacje, dostosowały się do potrzeb rynku oraz uprościły działania biznesowe. Zaczynając proces optymalizacji, cyfryzacji i standaryzacji swoich procedur już teraz, myślące perspektywicznie europejskie przedsiębiorstwa znacznie ułatwiają sobie budowanie przewagi konkurencyjnej” – dodał.
Więcej informacji znajduje się na stronie: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/middle-child-syndrome
Pomimo tych utraconych możliwości, przyglądając się średnim przedsiębiorstwom w całej Europie można zaobserwować ich stały wzrost. Prawie 40% z nich planuje wystawić swoje akcje na rynku publicznym, a 21% chciałoby nabyć inną firmę lub dokonać fuzji aby wzmocnić swoją pozycję.
Niestety, pomimo swojej ambicji i chęci rozwoju, aż 93% przedstawicieli średnich przedsiębiorstw informuje, że ich firmy napotykają trudności uniemożliwiające im wykorzystanie swojego potencjału w pełni.
Trzy największe przeszkody hamujące rozwój średnich przedsiębiorstw to głównie:
- konieczność przestrzegania skomplikowanych regulacji prawnych, z którymi wiążą się duże koszty,
- trudności związane z pozyskiwaniem utalentowanych pracowników niemalże na wszystkie stanowiska pracy,
- trudności w znalezieniu i sfinansowaniu odpowiedniej technologii, która umożliwi realizację ich ambicji.
Według przeprowadzonych badań, 30% średnich przedsiębiorstw wciąż nie wprowadziło jeszcze technologii cyfrowych, które umożliwiłoby im rozbudowę oraz przekształcenie się w dużą i silną markę.
„Pomoc rządowa skupia się zwykle na małych przedsiębiorstwach, podczas gdy te duże z reguły są w stanie poradzić sobie same. Przedsiębiorstwa średniej wielkości często czują się jak porzucone dzieci europejskiego biznesu” – mówi David Mills, CEO Ricoh Europe. „Potencjalnie utracone 433 miliardów euro stanowi ogromny kapitał finansowy dla średnich firm oraz europejskiej gospodarki jako całości, na którego stratę nie można sobie pozwolić. Uważamy, że to najwyższy czas, aby średnie przedsiębiorstwa potraktowały priorytetowo inwestycje w innowacje, dostosowały się do potrzeb rynku oraz uprościły działania biznesowe. Zaczynając proces optymalizacji, cyfryzacji i standaryzacji swoich procedur już teraz, myślące perspektywicznie europejskie przedsiębiorstwa znacznie ułatwiają sobie budowanie przewagi konkurencyjnej” – dodał.
Więcej informacji znajduje się na stronie: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/middle-child-syndrome
|O Ricoh|
Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.
Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD).
Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl
Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska
Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl