Automatyzacja procesów – nieoczywiste rozwiązanie problemu zmniejszonej produktywności w okresie świątecznym
Wraz z nadejściem ciemniejszych i chłodniejszych dni część z nas może zaobserwować pogorszenie nastroju i spadek energii. Zimowa chandra nie tylko stanowi wyzwanie dla samopoczucia, ale może też wpływać na poziom zaangażowania w codzienne obowiązki.
Według badan Peakon grudzień jest miesiącem, w którym zauważalny jest spadek produktywności, ponieważ oprócz wspomnianej wcześniej chandry, skupiamy się na przygotowaniach do okresu świątecznego, a nie na pracy. Jest to zjawisko naturalne. Pracownicy po całym roku ciężkiej pracy mają poczucie, że zasłużyli na chwilę odpoczynku w gronie najbliższych.
Jeżeli osoby zarządzające w firmach potrafią zidentyfikować grudniowy spadek wydajności i podjąć proaktywne działania, wciąż mogą liczyć na zakończenie roku dobrymi wynikami. Jednym z takich rozwiązań, które być może nie przychodzi na myśl jako pierwsze, jest automatyzacja procesów.
Zwiększenie satysfakcji pracowników
Zlikwiduj przeciążenie technologiczne
Skoro obecnie konsumenci mogą zrobić zakupy świąteczne za pomocą jednego kliknięcia, pracownicy oczekują podobnych rozwiązań wobec aplikacji firmowych. Nasze badania wykazały jednak, że 42% respondentów jest zdezorientowanych liczbą platform, z których muszą korzystać.
Usprawnienie stosu technologicznego ma kluczowe znaczenie dla utrzymania wydajności przepływów pracy i produktywności pracowników. Konsolidacja platform i automatyzacja procesów wykonywanych ręcznie eliminuje ryzyko popełnienia błędu ludzkiego, który może zakłócić cały proces. Dzięki płynnym przepływom pracy pracownicy mogą skupić się na swoich podstawowych obowiązkach bez konieczności przełączania się między aplikacjami.
Korzyści są dwojakie - pracownicy nie tracą czasu i energii na powtarzalne zadania administracyjne. Jednocześnie firmy minimalizują ryzyko wystąpienia wąskich gardeł. Dzięki usprawnionemu stosowi technologicznemu zarówno firmy, jak i pracownicy mogą pozostać skupieni w okresie świątecznym.
Spraw, by warto było czekać na to, co przyniesie przyszłość
Odpakuj nasze świąteczne case study
Lisa Topliss
DIRECTOR, DIGITAL WORKSPACE, RICOH EUROPE