OneRicoh Portal
A man wearing glasses and a white shirt is holding a tablet, looking at it thoughtfully. The background features a blurred, modern office setting with digital icons symbolizing tools, packages, and connectivity. The "one Ricoh" logo is prominently displayed, with the word "one" in a red speech bubble and "Ricoh" in black text.

Portal OneRicoh

Prosta w obsłudze platforma do zamawiania materiałów eksploatacyjnych i zgłaszania zleceń serwisowych.

O OneRicoh

Najszybsza i najprostsza forma kontaktu z Ricoh

OneRicoh to prosta w obsłudze platforma dla Klientów Ricoh. Dzięki niej możesz szybko i wygodnie przesyłać odczyty liczników, zamawiać tonery i składać zlecenia serwisowe w ramach umowy.

A laptop with the Ricoh logo on the screen. The screen shows a login page for the Ricoh Portal. A group of people are working together in the background.  In the foreground, there are several Ricoh multifunction printers.  The image is surrounded by red circles that transmit the idea of connection between the One Ricoh Portal and the Ricoh devices.

Co możesz zrobić w OneRicoh

Icon of a line graph showing a trend

Rejestracja urządzeń Ricoh

Zarejestruj swoje urządzenie (-a) Ricoh i monitoruj na bieżąco swoją flotę.

Icon of a meter reading

Prześlij odczyty liczników

Wprowadzaj pojedyncze lub zbiorcze odczyty liczników urządzeń.

Icon of a caution sign

Tworzenie zlecenia serwisowego

Wyślij zgłoszenie do naszego zespołu pomocy technicznej.

Icon of a teardrop with stripes

Zamawianie materiałów eksploatacyjnych

Składaj zamówienia na tonery Ricoh i śledź status ich realizacji.

Często zadawane pytania

Dlaczego OneRicoh?

Jak działa OneRicoh?

OneRicoh umożliwia przesyłanie odczytów liczników urządzeń, zamawianie tonerów w ramach umowy i składanie zleceń serwisowych z jednego miejsca.


Jakie korzyści oferuje OneRicoh firmom posiadającym wiele urządzeń Ricoh?

OneRicoh zapewnia ujednolicony interfejs do monitorowania wszystkich zarejestrowanych urządzeń i umożliwia przesyłanie zbiorczych odczytów liczników i zarządzania zgłoszeniami serwisowymi dla wielu urządzeń.

Zamówienia materiałów eksploatacyjnych

Czy przy zamawianiu materiałów eksploatacyjnych mogę zmienić adres dostawy?

Lokalizacja urządzenia podana podczas rejestracji jest domyślnym adresem dostawy. Można zmienić adres dostawy jedynie za pomocą pól Adres 2 i Adres 3 - w takim przypadku zaktualizowany adres zostanie zapisany jako domyślny dla dostaw materiałów eksploatacyjnych. Jeśli zgłosisz adres lokalizacji tego urządzenia w sekcji „Moje produkty” lub podczas zgłoszeń serwisowych, adres dostawy nie zostanie zaktualizowany.

Jak złożyć zamówienie na materiały eksploatacyjne?

Zaloguj się do portalu OneRicoh i kliknij „Złóż zamówienie" w sekcji "Materiały eksploatacyjne”. Następnie z listy zarejestrowanych produktów wybierz urządzenie, dla którego chcesz zamówić materiały, i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Jeżeli zamówienie zostało złożone poprawnie, wyświetli się jego potwierdzenie. Pamiętaj, że po złożeniu zamówienia nie można go anulować ani zmienić. 

Jak śledzić swoje zamówienie na materiały eksploatacyjne?

Zaloguj się do portalu OneRicoh i kliknij „Moje produkty”. Wybierz numer seryjny urządzenia, a następnie przejdź do sekcji „Materiały eksploatacyjne”. Kliknij „Śledź zamówienie”, aby wyświetlić status zamówienia na stronie internetowej kuriera. 

Uwaga: śledzenie przesyłki jest dostępne dopiero po wysłaniu zamówienia.

Odczyt licznika

Jak przesłać dane ze zbiorczego odczytu licznika za pomocą funkcji przesyłania plików?

Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem portalu OneRicoh, aby przesłać plik z danymi ze zbiorczego odczytu licznika. Sprawdź, czy wybrana jest opcja otrzymywania przypomnień o odczytach liczników dla urządzenia. Kliknij łącze zbiorczego odczytu licznika w wiadomości e-mail z przypomnieniem lub kliknij „Zbiorczy odczyt licznika” na stronie głównej OneRicoh. Postępuj zgodnie z wyświetlanymi komunikatami.

Jak odczytać stan licznika?

Możesz dowiedzieć się, jak odczytać licznik, wykonując czynności opisane w instrukcji. Jeśli nadal masz problemy ze znalezieniem licznika na swoim urządzeniu, skontaktuj się z naszym działem serwisu, aby uzyskać więcej informacji. 

Jak przesłać dane z odczytu licznika?

Zaloguj się do portalu OneRicoh i kliknij „Wprowadź odczyt licznika”. Możesz wybrać wszystkie produkty, zaznaczając opcję „Wybierz” w nagłówku listy. Alternatywnie możesz wybierać poszczególne produkty indywidualnie, klikając w wybrany numer seryjny urządzenia. Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi informacjami na stronie.

Moje konto

Jak zmienić dane konta i preferencje dotyczące powiadomień e-mail?

Aby zmienić dane konta, zaloguj się do portalu OneRicoh i kliknij „Moje konto”, a następnie „Edytuj moje konto”. Zaktualizuj swoje preferencje według potrzeb, a następnie zapisz te zmiany.

Czy mogę zmienić imię i nazwisko w sekcji Moje konto?

Tak, można zmienić dane osobowe.

Dane uwierzytelniające

Dlaczego nie mogę się zalogować?

W przypadku nieprawidłowego wprowadzenia ID użytkownika lub hasła zalogowanie się do portalu OneRicoh nie będzie możliwe. Pamiętaj, że w haśle rozróżniana jest wielkość liter.

Jak zmienić hasło?

Aby zmienić hasło, zaloguj się do portalu OneRicoh i kliknij „Moje konto”,a następnie „Zmień hasło”. Wprowadź swoje aktualne i nowe hasło, a następnie zapisz zmiany. Po udanej zmianie hasła na ekranie wyświetli się potwierdzenie. 

Co robić, jeśli nie pamiętam hasła?

Kliknij „Nie pamiętam hasła” na stronie głównej OneRicoh. Wprowadź swój numer ID. Nowe hasło zostanie wysłane na podany podczas rejestracji adres e-mail. Po zalogowaniu możesz zmienić hasło w sekcji "Moje konto". 

Co robić, jeśli nie pamiętam numeru ID?

Jeśli zapomniałeś/aś numeru ID, którego używasz do logowania na portalu OneRicoh, prosimy o kontakt z serwisem Ricoh. Numer ID zostanie wysłany na przypisany adres e-mail.

Zgłoszenia serwisowe

Jak anulować zgłoszenie serwisowe?

Aby anulować zgłoszenie serwisowe, zadzwoń na naszą infolinię na numer 801 399 007.

Czy mogę zmienić adres usługi przy tworzeniu zgłoszenia serwisowego?

Przy tworzeniu zgłoszenia serwisowego można zmienić adres usługi. Możesz wybrać, czy zmiana ta ma być stała czy tymczasowa. Jeśli zaznaczysz zmianę adresu jako stałą, adres zostanie użyty tylko dla tego zgłoszenia serwisowego, a firma Ricoh otrzyma powiadomienie.

Żądanie stałej zmiany adresu wymaga zatwierdzenia przez firmę Ricoh. Po zatwierdzeniu adres instalacji wyświetlany jako domyślny adres zgłoszenia serwisowego w OneRicoh zostanie zaktualizowany na stałe. Pamiętaj, że jeśli do tego konta/lokalizacji przypisane są inne urządzenia, adres zmieni się dla wszystkich urządzeń.

Jak złożyć zgłoszenie serwisowe?

Kliknij „Utwórz zgłoszenie serwisowe” na stronie głównej OneRicoh. Następnie z listy zarejestrowanych urządzeń wybierz produkt, którego dotyczy zgłoszenie serwisowe i postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. Możesz również skorzystać ze strony „Baza wiedzy” dostępnej w sekcji Pomoc.

Czy mogę zaktualizować zgłoszenie serwisowe po jego przesłaniu?

Tak, można zaktualizować otwarte zgłoszenie serwisowe, jeśli technik nie został jeszcze do niego oddelegowany. 

Jeżeli spróbujesz otworzyć nowe zgłoszenie serwisowe, gdy istnieje już inne otwarte zlecenie, pojawi się komunikat z numerem istniejącego zgłoszenia. Jeśli możliwa jest aktualizacja, pojawi się przycisk „Aktualizuj”, umożliwiający dodanie dodatkowych informacji. Do firmy Ricoh wysłane zostanie powiadomienie z aktualizacją.

Jak śledzić swoje zgłoszenie serwisowe?

Zaloguj się do portalu OneRicoh i kliknij „Moje produkty”. Z listy „Wybierz produkt” wybierz numer seryjny urządzenia, którego dotyczy zgłoszenie serwisowe, a następnie przejdź do sekcji „Zgłoszenia serwisowe”.

Po znalezieniu żądanego zgłoszenia wyświetlone zostaną wszelkie wygenerowane działania i ich bieżący status:

“Nowe”: żądanie zostało zarejestrowane i oczekuje na przydzielenie technika.

“Przydzielono”: do zgłoszenia przydzielony został technik.

“W drodze”: technik jest w drodze.

“Na miejscu”: technik jest na miejscu.

“Zamknięte”: zgłoszenie zostało zrealizowane.

Rejestrowanie urządzeń

Jak zarejestrować wiele produktów w tej samej lokalizacji?

Możesz zarejestrować kilka urządzeń w tej samej lokalizacji, rejestrując najpierw jeden produkt. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby zarejestrować inne urządzenia w tej samej lokalizacji, które mogą nadal wymagać rejestracji. Domyślnie zaznaczone zostaną wszystkie zidentyfikowane numery seryjne, jakkolwiek możesz odznaczyć produkty, których nie chcesz jeszcze rejestrować.

Domyślnie przypisany adres e-mail i preferencje przypomnienia o odczycie licznika będą takie same, jak dla pierwszego zarejestrowanego urządzenia. Możesz edytować te dane w sekcji „Moje produkty”. 

Rejestracje wielu produktów w tej samej lokalizacji zazwyczaj są zatwierdzane na koncie OneRicoh w ciągu dwóch dni roboczych.

Czy mogę zmienić nazwę urządzenia?

Rejestrując produkt, możesz zmienić jego nazwę. Może to być dowolna nazwa, która umożliwi szybkie zidentyfikowanie produktu, np. „kolorowa na parterze”.

Jak zarejestrować dodatkowe produkty?

Potrzebny jest numer seryjny i kod pocztowy lokalizacji urządzenia. Numer seryjny znajduje się na etykiecie z przodu urządzenia. Kliknij „Zarejestruj nowe urządzenie” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Jeśli numer seryjny lub kod pocztowy zostaną wprowadzone nieprawidłowo, skontaktuj się z naszym działem pomocy technicznej w celu uzyskania dalszych informacji.

Jak zarejestrować wiele produktów?

Jeśli masz dziesięć lub więcej produktów do zarejestrowania na stronie internetowej OneRicoh, wyślij wiadomość e-mail na adres service@ricoh.pl i dołącz ID użytkownika (login), na który produkty mają zostać zarejestrowane, oraz numer konta lub listę numerów seryjnych.

Szybkie wyszukiwanie

Jak korzystać z szybkiego wyszukiwania?

Z opcji „Szybkie wyszukiwanie” można skorzystać tylko na stronie głównej po zalogowaniu się do aplikacji. Wyszukiwać można za pomocą trzech elementów:

Numer seryjny: wprowadź kompletny numer seryjny produktu i kliknij „Przejdź”. Numer seryjny musi być już zarejestrowany na koncie OneRicoh. Nastąpi przekierowanie do strony „Moje produkty” dla tego numeru seryjnego. Na stronie „Moje produkty” można przeglądać historyczne zgłoszenia serwisowe, zamówienia materiałów eksploatacyjnych i odczyty liczników. Można również utworzyć nowe zgłoszenie serwisowe lub zamówienie materiałów eksploatacyjnych albo wprowadzić odczyty dla wybranego numeru seryjnego.

Zgłoszenie serwisowe: wybierz „Zgłoszenie serwisowe” z menu rozwijanego, wprowadź pełny numer zgłoszenia serwisowego i kliknij „Przejdź”. W zgłoszeniach serwisowych można wyszukiwać tylko numery seryjne już zarejestrowane na koncie w OneRicoh. Wyświetlone zostaną szczegóły zgłoszenia serwisowego, co umożliwi utworzenie nowego zgłoszenia serwisowego.

Zamówienie materiałów eksploatacyjnych: wybierz „Zamówienie materiałów eksploatacyjnych” z menu rozwijanego, wprowadź pełny numer zamówienia materiałów eksploatacyjnych i kliknij „Przejdź”. Możesz wyszukiwać zamówienia materiałów eksploatacyjnych tylko dla numerów seryjnych już zarejestrowanych na Twoim koncie w OneRicoh. Wyświetlone zostaną szczegóły zamówienia materiałów eksploatacyjnych, co umożliwi utworzenie nowego zamówienia.

Moje produkty

Jak usunąć urządzenie zarejestrowane na mnie?

Możesz wyrejestrować jedno lub więcej urządzeń ze swojego profilu, korzystając z opcji „Usuń urządzenie” i wybierając te, które chcesz usunąć. Urządzenie i związana z nim historia nie będą już wyświetlane w Twoim profilu i nie będziesz już otrzymywać przypomnień o odczytach liczników. Usunięcie z portalu nie oznacza usunięcia urządzenia z umowy lub rozliczenia. 

Jak zmienić adres urządzenia?

Możesz zgłosić wniosek o zmianę adresu, pod którym znajduje się urządzenie. Należy podać powód zmiany, a po otrzymaniu tego wniosku firma Ricoh przeprowadzi jego weryfikację. Dopiero wtedy adres w OneRicoh zostanie zaktualizowany na stałe. Jeśli do tego konta/lokalizacji przypisane są inne urządzenia, adres zmieni się dla wszystkich produktów.

eQuote

Manage your eQuotes

Review your quote using the One Ricoh portal to improve communication with your account manager. If you’re an eService user, you can continue to use your current account. The next time you log in to your account, the new eQuote feature will appear on your home page.

How to approve your eQuote

Watch this short video to see how to review, accept and delegate an eQuote created by your Ricoh account manager via the One Ricoh Portal. Watch the video here.


Question related to your eQuote

If you have any questions, please reach out to your account manager or the eCommerce team directly via email onericoh@ricoh.co.uk

Pomoc i wsparcie techniczne

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Jeśli chcesz pobrać sterowniki i oprogramowanie do urządzeń Ricoh, zapoznać się z naszą bazą wiedzy lub poznać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, wybierz zakładkę Pomoc na stronie głównej OneRicoh.

Uzyskaj pomoc