Ricoh eService

Ricoh eService

Najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Kliknij na kategorię po lewej stronie, żeby wyświetlić odpowiedzi związane z danym tematem

Zamówienia na materiały eksploatacyjne

Czy mogę zmienić adres dostawy podczas zamawiania materiałów eksploatacyjnych?

Domyślnym adresem dostawy materiałów eksploatacyjnych jest adres lokalizacji urządzenia odnotowany w systemie Ricoh. Adres dostawy może być zmieniony, a linie adresu 2 i 3 mogą być edytowane, a następnie zapisane jako adres urządzenia w systemie eService. Jeśli po zmianie adresu w portalu eService, zostanie zgłoszona zmiana adresu w zakładce "Moje Produkty" lub podczas realizacji zgłoszenia serwisowego, to adres dostawy zapisany w portalu eService nie zostanie zaktualizowany.

Jak złożyć zamówienie na materiały eksploatacyjne?

Zaloguj się do portalu eService, a następnie kliknij na stronie głównej hiperłącze "Zamówienie materiałów eksploatacyjnych". Tu możesz wybrać z listy produkty dla których chcesz złożyć zamówienie. Postępuj zgodnie ze wskazówkami i komunikatami. Po złożeniu zamówienia zostanie wyświetlone potwierdzenie wraz z nadanym numerem zamówienia. Uwaga: po złożeniu zamówienia, nie ma możliwości jego anulowania lub zmiany. 

Jak mogę sprawdzić status mojego zamówienia na materiały eksploatacyjne?

Zaloguj się do portalu eService i kliknij na stronie głównej hiperłącze "Moje produkty". Wybierz ten produkt z listy, do którego zamówione zostały materiały eksploatacyjne, kliknij na jego numer seryjny, a następnie przejdź do sekcji 'Zamówienia materiałów eksploatacyjnych'. Aby sprawdzić status zamówienia na stronie firmy kurierskiej kliknij odnośnik 'Śledź zamówienie' przy odpowiednim numerze zamówienia.  
 
Należy pamiętać, że śledzenie przesyłki jest możliwe, tylko jeśli została już ona fizycznie wysłana.

Odczyt licznika

W jaki sposób można przesłać zbiorowy odczyt liczników, korzystając z funkcji przesyłania pliku?

Jeśli w Twoim kraju funkcja ta jest aktywna, to aby wgrać zbiorczy plik z odczytami licznika, musisz być zarejestrowanym użytkownikiem witryny eService. Aby wgrać zbiorczy plik z odczytami licznika w eService, na urządzeniu należy wybrać opcję otrzymywania na pocztę e-mail powiadomienia o konieczności wykonania odczytu. Kliknij odnośnik we wniosku/przypominającej wiadomości e-mail lub kliknij na odnośnik „Zbiorczy odczyt liczników” na stronie głównej. Postępuj zgodnie ze wskazówkami i komunikatami.

Jak odczytać wskazanie licznika?

Aby dowiedzieć się jak dokonać odczytu licznika urządzenia, przejdź na stronę: https://kb.gsd.ricoh.com, następnie wybierz  odpowiedni model urządzenia, a w oknie wyszukiwania wpisz 'Meter Readings'.  Postępuj zgodnie z instrukcją 'How to display or print the counter'.  Jeśli nadal będziesz mieć problem w jaki sposób odczytać stan licznika urządzenia, skontaktuj się z Serwisem Ricoh w celu uzyskania dalszych informacji. Aby skontaktować się z Serwisem Ricoh wystarczy skorzystać z opcji wysłania wiadomości e-mail poprzez formularz w sekcji 'Kontakt'.

Jak zgłosić stan licznika?

Zaloguj się do portalu eService i kliknij na stronie głównej hiperłącze 'Odczyt licznika'. Możesz wybrać wszystkie produkty, poprzez zaznaczenie opcji "Wybierz" w nagłówku listy lub wybrać produkt poprzez podświetlenie numeru seryjnego i zaznaczenie wybranego numeru seryjnego w kolumnie "Wybierz". Następnie kliknij "Wybierz produkt" i postępuj zgodnie ze wskazówkami i komunikatami.

Moje konto

W jakis sposób mogę zmienić i zaaktualizować informacje o swoim koncie?

Aby zmienić ustawienia swojego konta eService, zaloguj się na stronie eService i kliknij hiperłącze 'Moje konto', które zlokalizowane jest w górnej części strony. Kliknij przycisk 'Edytuj moje konto', następnie zaktualizuj wymagane informacje i kliknij przycisk 'Aktualizuj'.

Czy w sekcji Moje Konto możliwa jest zmiana danych takich jak "Tytuł","Imię"oraz "Nazwisko" ?

Modyfikacja danych możliwa jest tylko w przypadku wprowadzenia korekt pisowni lub w wyniku  zawarcia małżeństwa. Prosimy nie wykorzystywać tej funkcji do innych celów.

Dane dostępowe

Dlaczego nie mogę się zalogować?

Jeżeli nazwa użytkownika lub hasło zostało wpisane niepoprawnie, zalogowanie się do portalu eService będzie niemożliwe. W haśle system rozróżnia duże i małe litery.

Jak mogę zmienić hasło?

Aby zmienić hasło, kliknij najpierw na hiperłącze 'Moje konto' na stronie głównej eService. Następnie kliknij odnośnik 'Zmień hasło'. W tym miejscu wpisz zarówno stare, jak i nowe hasło, a następnie kliknij przycisk 'Aktualizuj'. Wyświetli się ekran potwierdzający, że hasło zostało pomyślne zmienione.

Co zrobić, jeśli nie pamiętam hasła?

Jeśli nie pamiętasz swojego hasła, kliknij na hiperłącze 'Nie pamiętasz hasła?' na ogólnodostępnej stronie głównej eService. Wpisz swoją nazwę użytkownika i odpowiedz na 2 pytania kontrolne.   
 
Jeśli odpowiesz prawidłowo na 2 pytania kontrolne, Twoje hasło zostanie przesłane pocztą elektroniczną na adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji.  
 
Po ponownym zalogowaniu, możesz zmienić swoje hasło w "Mój profil".
 

Co zrobić, jeśli nie pamiętam nazwy użytkownika?

Jeśli nie pamiętasz swojej nazwy użytkownika, kliknij na hiperłącze 'Nie pamiętasz nazwy użytkownika?' na ogólnodostępnej stronie głównej eService. Zostaniesz poproszony o podanie swojego imienia, nazwiska i adresu e-mail podanego podczas rejestracji.   
 
Jeśli podane informacje będą prawidłowe, Twoja nazwa użytkownika zostanie przesłana pocztą elektroniczną na adres e-mail, który podałeś podczas rejestracji.

Zgłoszenie serwisowe

Jak anulować zgłoszenie serwisowe?

Aby anulować zgłoszenie serwisowe zadzwoń na naszą infolinię. Poniżej znajdują się numery infolinii w poszczególnych krajach:  
Ricoh Austria: +43 (0) 5 74 264 6000 
Ricoh Belgia: +32 (0)2 5582600 
Ricoh Dania: +45 43666940 
Ricoh Finlandia: 0203 83888 
Ricoh Francja: 0 892 012012  
Ricoh Niemcy: +49 (0) 511 6742 4000  
Ricoh Węgry: +36 23 806 800 
Ricoh Irlandia: 1890202900 
Ricoh Włochy: 848000994 - 8 
Ricoh Luksemburg: 335887 
Ricoh Holandia: +31 (0)73 645 1333 
Ricoh Norwegia: +47 22587800 
Ricoh Polska: +48 801 399 007 
Ricoh Portugalia: 808203002 
Ricoh Republika południowej Afryki: 27117235444 
Ricoh Hiszpania: 902.700.000 
Ricoh Szwecja: 020-734734 
Ricoh Szwajcaria: 0844 802 002 
Ricoh Wielka Brytania: 0330 123 0311 
Ricoh Turcja: +90 212 370 96 00

Czy podczas tworzenia zlecenia serwisowego możliwa jest zmiana danych adresowych urządzenia?

Zmiana danych adresowych urządzenia możliwa jest podczas tworzenia zlecenia serwisowego.  
 
Ponadto, istnieje możliwość wyboru czy zmiana adresu ma mieć charakter trwały lub czy powinna dotyczyć tylko bieżącego zlecenia serwisowego. 
 
Jeżeli oznaczone zostanie, że zmiana adresu ma charakter trwały, nowy adres zostanie użyty do bieżącego zlecenia serwisowego, a do firmy Ricoh zostanie przesłana powiadomienie o zmianie adresu. Powiadomienia takie będą każdorazowo weryfikowane przez Ricoh. 
 
Tylko powiadomienia o zmianie adresu, które zostały pozytywnie zweryfikowane, skutkować będą trwałą zmianą adresu w systemie eService. Jeśli do danej lokalizacji przypisane są inne urządzenia, adresy zostaną zmienione dla nich wszystkich.

Jak złożyc zgłoszenie serwisowe?

Zaloguj się do portalu eService, a następnie kliknij na stronie głównej hiperłącze 'Zgłoszenie serwisowe'. Stąd z listy możesz wybrać zarejestrowane produkty, dla których chcesz uzyskać wsparcie techniczne, postępuj zgodnie ze wskazówkami. Na tym etapie, możesz też samodzielnie rozwiązać problem, klikając na hiperłącze "Baza wiedzy".

Czy istnieje możliwość aktualizacji uprzedniego zgłoszenia serwisowego?

Zmiany w zleceniu serwisowym możliwe są jeżeli do jego realizacji nie został jeszcze skierowany Inżynier Serwisu.  
 
Jeżeli uprzednie zlecenie serwisowe jest jeszcze w trakcie realizacji, podczas tworzenia kolejnego zlecenia serwisowego system wyświetli komunikat z linkiem do już istniejącego zlecenia.   
 
W celu wprowadzenia aktualizacji w zleceniu serwisowym należy kliknąć na link. Jeżeli dostępna będzie możliwość aktualizacji istniejącego zlecenia serwisowego, pojawi się przycisk "Aktualizuj", który umożliwi dodanie nowych informacji. Powiadomienie o wprowadzonych zmianach zostanie wysłane do Ricoh.

Jak sprawdzić status zgłoszenia serwisowego?

Zaloguj sie do portalu eService i kliknij na stronie glównej hiperlacze  "Moje produkty".
 
Wybierz ten produkt z listy, do którego zleciles zgloszenie serwisowe, kliknij na jego numer seryjny, a nastepnie przejdz do sekcji "Zgloszenia serwisowe".  
 
Jesli chcialbys zobaczyc co sie dzieje z Twoim zgloszeniem serwisowym, czy zostaly podjete jakiekolwiek kroki lub jaki jest aktualnie status zgloszenia, moga pojawic sie nastepujace informacje:
'Czeka na przydzielenie'- Zgloszenie zostalo zarejestrowane i czeka na przydzielenie inzynierowi serwisu 
'Przydzielone' - Zgloszenie przydzielono inzynierowi serwisu/technik w drodze 
'W drodze' - Zgloszenie przydzielono inzynierowi serwisu/technik w drodze 
'Na miejscu' -Inzynier serwisu dotarl na miejsce/pracuje nad rozwiazaniem problemu

Rejestracja produktu

Jak zarejestrować kilka produktów z tej samej lokalizacji?

Aby zarejestrować dodatkowe urządzenia z tej samej lokalizacji, zarejestruj jeden z produktów, a następnie postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. 
 
Domyślnie wszystkie zidentyfikowane numery seryjne urządzeń lokalizacji zostaną wybrane, ale można usunąć ich zaznaczenie jeżeli ich rejestracja nie jest wymagana.  
 
Zapasowy adres e-mail oraz adres e-mail na który będzie przesyłane przypomnienie o zaraportowaniu odczytu licznika są domyślnie takie same jak w przypadku pierwszego zarejestrowanego urządzenia. Możesz teraz zmienić zapasowy adres e-mail, ustawienia wysyłania wiadomości przypominającej o podaniu wskazania licznika oraz przyjazną nazwę urządzenia lub zrobić to później w zakładce " Moje produkty"  
 
Zarejestrowanie produktów na podstawie lokalizacji wymaga naszego zatwierdzenia. Proces ten trwa do 2 dni roboczych.

Dlaczego warto wprowadzić Przyjazną nazwę urządzenia?

Gdy rejestrujesz swój produkt, masz możliwość nadać mu 'Przyjazną nazwę'. Możesz wybrać dowolną nazwę. Wybierając np. nazwę 'kolorowa na parterze' ułatwi Ci to określenie, o który produkt chodzi.

Jak zarejestrować produkt, aby był on dostępny na stronie eService?

Należy znać zarówno numer seryjny produktu, jak i kod pocztowy miejsca instalacji produktu. Numer seryjny znajduje się na etykiecie z przodu urządzenia.    
 
Po zalogowaniu kliknij hiperłącze "Zarejestruj nowe urządzenie", który umieszczony jest na stronie głównej. Jeśli wpisany numer seryjny lub kod pocztowy jest niepoprawny, nie będziesz kontynuować rejestracji tego produktu. W takim przypadku skontaktuj się z Serwisem Ricoh w celu uzyskania dalszych informacji.   
 
Uwaga: Kod pocztowy powinien być wpisany bez separatora.

Jak zarejestrować wiele produktów?

Jeśli chcesz zarejestrować 10 lub więcej produktów na portalu eService, wyślij wiadomość e-mail do Serwisu Ricoh, podając nazwę użytkownika, na którą mają zostać zarejestrowane produkty oraz numery seryjne produktów wraz z przyporządkowanymi kodami pocztowymi aktualnego miejsca instalacji. Poniżej adresy e-mail poszczególnych centrów serwisowych:  
Ricoh Austria: kundendienst@ricoh.at 
Ricoh Belgia: eservices@ricoh.be 
Ricoh Dania: order@ricoh.dk 
Ricoh Finlandia: service@ricoh.fi 
Ricoh Francja: demande.internet@ricoh.fr 
Ricoh Niemcy: eService@service.ricoh.de 
Ricoh Węgry: szerviz@ricoh.hu 
Ricoh Irlandia: eservice@ricoh.ie 
Ricoh Włochy: supporto.eservice@ricoh.it 
Ricoh Luksemburg: support@ricoh.lu 
Ricoh Holandia: customer.control@ricoh.nl 
Ricoh Norwegia: kundesenter@ricoh.no 
Ricoh Polska: service@ricoh.pl Ricoh 
Portugalia: eservice@ricoh.pt 
Ricoh Południowa Afryka : eservice@ricoh.co.za 
Ricoh Hiszpania: cac@ricoh.es 
Ricoh Szwecja: kundservice@ricoh.se
Ricoh Szwajcaria: servicedesk_eservice@ricoh.ch 
Ricoh Wielka Brytania: support@ricoheservice.co.uk 
Ricoh Turcja: servis@ricoh.com.tr

Szybkie wyszukiwanie

Jak używać szybkiego wyszukiwania?

Z funkcji „szybkie wyszukiwanie” można skorzystać wyłącznie na stronie głównej wyświetlanej po zalogowaniu do aplikacji eService. Wyszukiwanie jest możliwe poprzez:  
 
  1. Numer seryjny: Proszę wpisać pełny numer seryjny produktu i kliknąć „Szukaj” Należy pamiętać, że numer seryjny musi być już zarejestrowany na Twoim koncie portalu eService. W dalszej kolejności nastąpi przekierowanie na podstronę  „Moje produkty”, gdzie można przeglądać historię Zleceń Serwisowych, zamówień na Materiały Eksploatacyjne, Odczytów licznika, a także utworzyć nowe Zlecenie Serwisowe, złożyć zamówienie na Materiały Eksploatacyjne lub wpisać Odczyt Licznika dla wybranego numeru seryjnego.  
  2. Zlecenie Serwisowe: Wybierz z rozwijanego menu „Zlecenie Serwisowe”, podaj pełny numer Zlecenia Serwisowego, a następnie kliknij „Szukaj”. Zlecenia Serwisowe można wyszukać wyłącznie dla numerów seryjnych zarejestrowanych na Twoim koncie portalu eService. W efekcie wyświetlone zostaną szczegółowe dane Zlecenia Serwisowego, co umożliwi także utworzenie nowego zlecenia.  
  3. Zamówienie na Materiały Eksploatacyjne: Wybierz z rozwijanego menu „Zamówienie Materiałów Eksploatacyjnych”, podaj pełny numer zamówienia i kliknij „Szukaj”. Możesz wyszukać zamówienia Materiałów Eksploatacyjnych wyłącznie dla numerów seryjnych zarejestrowanych na Twoim koncie portalu eService. W efekcie wyświetlone zostaną szczegółowe dane zamówienia Materiałów Eksploatacyjnych, co umożliwi także utworzenie nowego zamówienia.

Moje produkty

W jaki sposób usunąć produkt, który jest zarejestrowany na moim koncie?

Istnieje możliwość usunięcia jednego bądź wielu produktów z konta eService. W tym celu należy wybrać opcję „Usuń produkty” w menu „Moje produkty”, a następnie oznaczyć dany produkt (w polu wyboru) do usunięcia. Można wybrać wszystkie produkty widoczne na bieżącej stronie. Jeśli jednak zarejestrowanych jest więcej niż 10 produktów, to aby anulować wybór pozostałych produktów należy przejść na odpowiednie strony i anulować wybór. 
 
Po usunięciu, produkt i jego historia nie będą dalej widoczne w profilu użytkownika eService. Nie będą także przesyłane przypomnienia o odczycie licznika. Usunięcie urządzenia z konta eService nie oznacza usunięcia produktu z umowy lub innego rozliczenia.

Jak zmienić adres lokalizacji urządzenia? 

Istnieje możliwość zmiany adresu lokalizacji urządzenia. Aby wprowadzić zmianę adresu wymagane jest wskazanie powodu, na podstawie którego Ricoh dokona weryfikacji. Tylko powiadomienia o zmianie adresu, które zostały pozytywnie zweryfikowane przez Ricoh, skutkować będą trwałą zmianą adresu w systemie eService. Jeśli do danej lokalizacji przypisane są także inne urządzenia, adresy zostaną zmienione dla nich wszystkich.