Rywalizacja tradycyjnych instytucji finansowych z fintechami przyśpiesza tempo cyfrowej transformacji branży
Warszawa, 6 września 2018 r. – Branża usług finansowych jest obecnie w fazie bardzo dużych zmian. Rośnie znaczenie bankowości elektronicznej a tradycyjne banki muszą zamierzyć się z konkurencją ze strony fintechowych start-upów. Zmieniają się oczekiwania klientów i sposób w jaki korzystają z usług finansowych. Jak pokazują wyniki badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh aż 83% zarządzających sektorem finansowym uznaje, że przyjęcie nowego bardziej zindywidualizowanego podejścia do klienta będzie ogromnym wyzwaniem. Jednocześnie 86% badanych uznaje, że ich organizacja jest w stanie sprostać nowym wymaganiom. Wsparciem w tym procesie są innowacyjne rozwiązania z zakresu druku, elektronicznego obiegu dokumentów i cyfryzacji. Co przemawia za inwestycją w te narzędzia? Wśród najważniejszych argumentów wskazywane są możliwości większej personalizacji i obniżenia kosztów. 51% badanych wymieniło także kwestie związane z ochroną środowiska.
- Rywalizacja tradycyjnych instytucji finansowych ze start-upami znacznie przyśpieszyła przebieg cyfrowej transformacji w tym sektorze. Wprowadzenie większego zakresu automatyzacji i digitalizacji dokumentów jest konieczne dla uzyskania wyższego poziomu efektywności oraz przyśpieszenia procesów związanych z obsługą klienta i realizacją usług. Ma również ogromne znaczenie dla obniżenia kosztów – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.
Instytucje finansowe stoją przed trudnym zadaniem. Muszą spełnić oczekiwania klientów, którzy chcą korzystać z ich oferty w sposób tradycyjny a jednocześnie być gotowi na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań w obsłudze i dostępie do usług. Automatyzacja, bezpieczna cyfryzacja, szybka archiwizacja mają ogromne znaczenie dla przyśpieszenia procesów związanych z obsługą klientów. Wprowadzenie wydajniejszych narzędzi pozwoli również lepiej korzystać z potencjału danych, którymi dysponują. A to pozwoli instytucjom finansowym lepiej i szybciej badać potrzeby oraz prowadzić bardziej spersonalizowaną komunikację z klientami.
|O Ricoh|
Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.
Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD).
Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl
Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska
Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl