Praca hybrydowa – firmy nie nadążają za potrzebami technologicznymi pracowników
02.05.2024

Praca hybrydowa – firmy nie nadążają za potrzebami technologicznymi pracowników

Model hybrydowy pozostaje priorytetem dla pracowników, niestety wiele firm nadal nie zapewnia dostępu do odpowiednich narzędzi

Warszawa, 9 maja 2024 r. – Wyniki badań przeprowadzonych przez Opinion Matters na zlecenie Ricoh pokazują, że wiele firm nadal nie zadbało o wprowadzenie technologii wspierających pracę w modelu hybrydowym. Jeden na pięciu (20%) pracowników nie ma dostępu do niezbędnego oprogramowania, takiego jak np. Microsoft Teams lub Zoom. Natomiast zaledwie 30% badanych deklaruje, że pracodawca wyposażył ich w takie narzędzia. Problem dotyczy również sprzętu. 29% respondentów przyznało, że ich biuro nie jest wyposażone w rozwiązania audio-wideo, niezbędne do efektywnego prowadzenia spotkań.

Praca hybrydowa – firmy nie nadążają za potrzebami technologicznymi pracowników

Te wyniki są szczególnie niepokojące ze względu na to, jak duże znaczenia dla pracowników ma możliwość pracy w elastycznym modelu. Co więcej, brak odpowiednich rozwiązań wspierających pracę z dowolnego miejsca oraz narzędzi pomagających w planowaniu pracy w biurze, są wskazywane jako główny powód, dla którego badane osoby mogą rozważyć zmianę miejsca pracy w ciągu najbliższych 12 miesięcy. 

Menedżerowie zdają sobie sprawę z tego problemu. Prawie jedna czwarta z nich (24%) przyznaje, że ich narzędzia do współpracy nie spełniają standardów branżowych, co utrudnia wykonywanie codziennej pracy. Pomimo tego, zaledwie 17% z nich wymieniło zapewnienie lepszych doświadczeń pracowników jako strategiczny priorytet na nadchodzący rok. 

W jaki sposób mogą o zadbać o poprawę tych doświadczeń? Rozwiązaniem może być inwestycja w efektywne narzędzia wspierające pracę w modelu zdalnym i hybrydowym. 24% badanych pracowników wskazało ten aspekt jako kluczowy dla zwiększenia komfortu i satysfakcji z pracy.  

- Firmy miały kilka lat na dostosowanie się do nowego modelu pracy, więc zaskakujące jest to, jak wiele z nich wciąż pozostaje w tyle, jeśli chodzi o zapewnienie nawet najbardziej podstawowych technologii ułatwiających współpracę i komunikację. Biorąc pod uwagę znaczące korzyści, jakie oferuje elastyczny model pracy, organizacje muszą nadać priorytet inwestycjom w niezbędne narzędzia i technologie. Bez tego nie tylko nie osiągają odpowiedniej efektywności, ale ryzykują też utratę swoich najlepszych specjalistów. Należy przy tym pamiętać, jak istotny dla sukcesu firmy jest zaangażowany i doceniony zespół – powiedziała Nicola Downing, CEO Ricoh Europe.

O badaniu 

Metodologia badania pracowników:  

Badanie zostało przeprowadzone przez Opinion Matters na próbie 7000 respondentów, którzy są pracownikami biurowymi w firmach zatrudniających ponad 1000 osób we Francji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Holandii, Hiszpanii i Włoszech.  

Dane zostały zebrane między 09.02.2024 a 21.02.2024. Opinion Matters zatrudnia członków Market Research Society oraz przestrzega kodeksu postępowania MRS i zasad ESOMAR. Opinion Matters jest również członkiem British Polling Council. 

Metodologia badania decydentów:  

Badanie zostało przeprowadzone przez Opinion Matters na próbie 1800 respondentów, którzy pełnią funkcję kierowników wyższego szczebla i są decydentami w zakresie zakupów IT, zarządzania obiektami, HR i finansów, w firmach zatrudniających ponad 1000 pracowników, z wyłączeniem osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą (w wieku 18+) w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech, Holandii, Hiszpanii i we Włoszech.  

Dane zostały zebrane między 09.02.2024 a 23.02.2024. Opinion Matters zatrudnia członków Market Research Society oraz przestrzega kodeksu postępowania MRS i zasad ESOMAR. Opinion Matters jest również członkiem British Polling Council. 

| O RICOH |

 Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD).

Więcej informacji na stronie www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska
Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail:kdawidowska@ricoh.pl
www.ricoh.pl
www.facebook.com/ricohpolska