Połowa firm z sektora MŚP może zniknąć z rynku do 2023 roku
14.02.2018

Połowa firm z sektora MŚP może zniknąć z rynku do 2023 roku

Warszawa, 14 lutego 2018 r. – Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh osiągnięcie wyższego poziomu elastyczności jest priorytetem dla dużej większości managerów (86%) odpowiedzialnych za zarządzanie firmami z sektora MŚP.  Co więcej, 52% badanych twierdzi, że bez wdrożeń nowych narzędzi technologicznych ich przedsiębiorstwo nie przetrwa i upadnie w ciągu najbliższych 5 lat.
Aż 70% biorących udział w badaniu managerów uznaje technologię za czynnik, który pozwoli ich organizacji rozkwitnąć. Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw może wiele zyskać dzięki stworzeniu nowoczesnego środowiska pracy. Wyższy poziom efektywności osiągany przy użyciu narzędzi technologicznych i innowacji to kluczowy czynnik, który według zarządzających firmami z sektora MŚP, będzie przesądzał o tym, kto odniesie sukces. 
W jakie rozwiązania chce inwestować sektor MŚP?
W pierwszej kolejności firmy chcą wdrażać narzędzia wykorzystywane do realizacji najważniejszych zadań w firmie. Wśród nich najczęściej wymieniano rozwiązania do automatyzacji (72%), analityki danych (64%), zarządzania dokumentami (62%) oraz wideorozmów (56%).

Javier Diez-Aguirre, Vice President Corporate Marketing w Ricoh Europe powiedział: “Firmy z sektora MŚP dostrzegły swoją szansę na zyskanie przewagi konkurencyjnej nad największymi graczami na rynku poprzez umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii. Przy czym znamienne jest to, że inwestycje w nowe narzędzia mają bardzo praktyczny charakter. Wdrażane są instrumenty dzięki którym codzienne zadania wykonywane są szybciej i bardziej efektywnie”. 
O badaniu
W projekcie badawczym wzięło udział 1 608 przedstawicieli kadry zarządzającej małymi i średnimi firmami z 24 krajów. 

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD). 

Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl

www.ricoh.pl  www.facebook.com/ricohpolska