Zasady dotyczące plików cookie

Firma Ricoh wykorzystuje narzędzia do gromadzenia danych, takie jak pliki cookie, aby zwiększyć przydatność witryny dla użytkowników. Informacje o zmianie tych ustawień i o plikach cookie można uzyskać tutaj.

Połowa firm z sektora MŚP może zniknąć z rynku do 2023 roku

Warszawa, 14 lutego 2018 r. – Według badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh osiągnięcie wyższego poziomu elastyczności jest priorytetem dla dużej większości managerów (86%) odpowiedzialnych za zarządzanie firmami z sektora MŚP.  Co więcej, 52% badanych twierdzi, że bez wdrożeń nowych narzędzi technologicznych ich przedsiębiorstwo nie przetrwa i upadnie w ciągu najbliższych 5 lat.

Aż 70% biorących udział w badaniu managerów uznaje technologię za czynnik, który pozwoli ich organizacji rozkwitnąć. Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw może wiele zyskać dzięki stworzeniu nowoczesnego środowiska pracy. Wyższy poziom efektywności osiągany przy użyciu narzędzi technologicznych i innowacji to kluczowy czynnik, który według zarządzających firmami z sektora MŚP, będzie przesądzał o tym, kto odniesie sukces. 

W jakie rozwiązania chce inwestować sektor MŚP?
W pierwszej kolejności firmy chcą wdrażać narzędzia wykorzystywane do realizacji najważniejszych zadań w firmie. Wśród nich najczęściej wymieniano rozwiązania do automatyzacji (72%), analityki danych (64%), zarządzania dokumentami (62%) oraz wideorozmów (56%).

Javier Diez-Aguirre, Vice President Corporate Marketing w Ricoh Europe powiedział: “Firmy z sektora MŚP dostrzegły swoją szansę na zyskanie przewagi konkurencyjnej nad największymi graczami na rynku poprzez umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii. Przy czym znamienne jest to, że inwestycje w nowe narzędzia mają bardzo praktyczny charakter. Wdrażane są instrumenty dzięki którym codzienne zadania wykonywane są szybciej i bardziej efektywnie”. 

O badaniu
W projekcie badawczym wzięło udział 1 608 przedstawicieli kadry zarządzającej małymi i średnimi firmami z 24 krajów. 

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej, która specjalizuje się w sprzęcie biurowym, rozwiązaniach do druku produkcyjnego, systemach zarządzania dokumentami i usługach IT. Ricoh Group, z centralą w Tokio, działa w ponad 200 krajach i regionach. W roku finansowym, zakończonym w marcu 2015 roku, przychody ze sprzedaży Ricoh Group wyniosły 2,231 mld jenów (ok. 18,5 mld USD).

Większość przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży produktów, rozwiązań i usług, które usprawniają interakcje między ludźmi a informacjami. Ricoh jest również wielokrotnie nagradzanym producentem aparatów i kamer cyfrowych oraz specjalistycznych produktów branżowych. Firma jest znana ze względu na wysoką jakość, którą zapewnia, wyjątkowe podejście do klienta i liczne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zgodnie ze swoim przesłaniem, imagine. change., Ricoh pomaga firmom zmienić sposób pracy i wykorzystać zbiorową wyobraźnię pracowników.

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl
www.ricoh.pl
www.facebook.com/ricohpolska