Zasady dotyczące plików cookie

Firma Ricoh wykorzystuje narzędzia do gromadzenia danych, takie jak pliki cookie, aby zwiększyć przydatność witryny dla użytkowników. Informacje o zmianie tych ustawień i o plikach cookie można uzyskać tutaj.

Nowe oczekiwania klientów odmieniają rynek

Warszawa, 20 listopada 2018 r. – Nowe oczekiwania klientów sprawiają, że w perspektywie 5 lat rynek produktów i usług ulegnie znacznym zmianom. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh wynika, że w tym okresie 24% firm z sektora MŚP spodziewa całkowitej reorganizacji swojej oferty. Stosunek jakości do ceny (43%), więcej możliwości wyboru (42%) oraz jakość związana z samym korzystaniem z usług, w tym obsługą klienta (41%), będą kształtowały sposób w jaki funkcjonują innowacyjne firmy. 51% badanych chce wykorzystać nowe technologie by uprościć i przyśpieszyć procesy. Dzięki temu pracownicy nie będą przeciążeni np. czasochłonnymi obowiązkami administracyjnymi i będą mogli zapewnić wyższy poziom obsługi klienta.

Rośnie świadomość potencjału danych o preferencjach klienta, którymi dysponuje firma. 47% badanych planuje w większym stopniu dbać o pozyskanie i analizę informacji zwrotnych od klientów. 54% chce się skupić na rozwijaniu i pogłębianiu dotychczasowych relacji. Jedynie 32% planuje włączyć klientów i partnerów do procesu tworzenia nowych produktów i usług.

„Przyszłość sektora MŚP kreuje się właśnie teraz. Firmy muszą teraz podjąć kluczowe decyzje dotyczące nowej ścieżki rozwoju.  Z pewnością największy wpływ na długoterminowy sukces firm będzie miała zdolność do szybkiego reagowania na zachodzące zmiany. Orężem w tym procesie będą nowe technologie. To dzięki nim będą mogli usprawnić funkcjonowanie firmy, przyśpieszyć prace nad nowymi produktami i zwiększyć efektywność” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. 

O badaniu
Projekt badawczy Generation Innovate zrealizowano w 23 krajach w Europie na próbie 3300 przedstawicieli kadry zarządzającej MŚP. 

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2019 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 2,013 mld jenów (ok. 18,1 mld USD). 

Więcej informacji na stronie www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl
www.ricoh.pl
www.facebook.com/ricohpolska