Mniejsze budżety, większe oczekiwania klientów to szansa czy zagrożenie dla firmy?
Warszawa, 25 kwietnia 2019 r. – Czy sytuację w której klienci dysponują coraz niższymi budżetami, a jednocześnie rosną ich oczekiwania można wykorzystać jako okazję do zdobycia przewagi konkurencyjnej? Badania przeprowadzone na zlecenie Ricoh wśród zarządzających firmami z 23 europejskich krajów pokazują, że coraz więcej managerów postrzega ten scenariusz jako możliwość i impuls do rozwoju. Ta zmiana optyki wiąże się z coraz szerszym wykorzystaniem nowych technologii, wprowadzaniem automatyzacji i lepszym wykorzystaniem danych. Dzięki odpowiedniemu posługiwaniu się innowacyjnymi narzędziami firmy mogą bowiem szybciej realizować wiele procesów a także znacznie szybciej reagować na zmiany i wprowadzać je z sukcesem.
63% badanych coraz większe oczekiwania klientów postrzega jako szansę dla swojej firmy na wyróżnienie się na rynku. 47% widzi rosnące zainteresowanie bardziej przystępnymi cenowo produktami i usługami a także uznaje ten trend za możliwość zwiększenia udziału w rynku. Wpływa to również na oczekiwania, jakie mają w stosunku do dostawców rozwiązań technologicznych.
|O Ricoh|
Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.
Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD).
Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl
Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska
Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl