Middle Child Syndrome – europejskie przedsiębiorstwa średniej wielkości wymagają wsparcia rządu
28.10.2016

Middle Child Syndrome – europejskie przedsiębiorstwa średniej wielkości wymagają wsparcia rządu

Warszawa, 28 października 2016 r. – Europejskie przedsiębiorstwa średniej wielkości domagają się większego wsparcia od rządu i kredytodawców. Aż 70% przedstawicieli takich firm twierdzi, że doświadcza negatywnych efektów „Middle Child Syndrome” - dane pochodzą z najnowszego projektu badawczego zrealizowanego na zlecenie Ricoh Europe przez Coleman & Parkes.

Z przeprowadzonych badań wynika, że 76% przedstawicieli średnich przedsiębiorstw twierdzi, że ich firmy radzą sobie dobrze, ale mogłyby zrobić więcej, aby stać się bardziej konkurencyjnymi na rynku krajowym i europejskim. Jako bariery w swoim rozwoju wskazują konieczność przestrzegania skomplikowanych regulacji prawnych, z którymi wiążą się koszty oraz trudności w znalezieniu i sfinansowaniu odpowiedniej technologii, która umożliwi realizację ich ambicji. Co ważne, problemy te zauważają firmy każdej wielkości, również duże korporacje.

„Europejski rynek średnich przedsiębiorstw jest pełen energii, zarówno pod względem wzrostu jak i ambicji” - powiedział David Mills, CEO Ricoh Europe. „Aby wzmocnić naszą gospodarkę, rządy oraz kredytodawcy powinni współpracować z dynamicznie rozwijającymi się średnimi przedsiębiorstwami na rzecz ich rozwoju i innowacji. Wiele z nich w ciągu najbliższych lat planuje wprowadzenie nowych usług i stworzenie kolejnych miejsc pracy. Stanie się to prawie niemożliwe, jeżeli regulacje związane z tymi działaniami będą tak skomplikowane i kosztowne jak do tej pory”.

Wnikliwa analiza zebranych danych wykazała, że 67% średnich europejskich firm rywalizuje z nowymi uczestnikami rynku, a także z dużymi firmami. Z badań wynika, że przedsiębiorstwa średniej wielkości wyznaczyły sobie szereg priorytetów na najbliższe dwa lata. Najważniejsze z nich to: wprowadzenie nowych produktów lub usług (30%), zarządzanie wzrostem (28%) i stosowanie innowacyjnych technologii (28%).

„Potrzeby firm średniej wielkości są często lekceważone, co stawia je w niekorzystnej pozycji – utrudnia im przezwyciężanie nowych oraz już istniejących trudności rynkowych. Warto pamiętać, że przedsiębiorstwa te generują aż 30% rocznego przychodu uzyskiwanego przez wszystkie europejskie firmy. Istnieją znaczące problemy strukturalne, które wymagają zmiany na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw, jak również w zakresie krajowej polityki gospodarczej. Praca na rzecz wzrostu i innowacji to kluczowy element niezbędny do tego, aby Europa pozostała światowym liderem w dziedzinie innowacji i pozostała konkurencyjna w stosunku do innych rynków światowych” – dodaje David Mills.

Więcej informacji znajduje się na stronie:
http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/middle-child-syndrome

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD). 

Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl

www.ricoh.pl  www.facebook.com/ricohpolska