Konsumenci uważają, że mniejsze marki starają się bardziej
22.06.2017

Konsumenci uważają, że mniejsze marki starają się bardziej

Warszawa, 22 czerwca 2017 r.– Europejscy konsumenci uważają, że mniejsze marki przykładają większą wagę do potrzeb swoich klientów. W ten sposób wypowiedziało się 53% osób, które wzięły udział w projekcie badawczym zrealizowanym przez Censuswide dla Ricoh. O dużych korporacjach podobną opinię wyraziło jedynie 21%. Poziom obsługi ma duże znaczenie dla klientów – aż 47% przyznało, że nie kupuje i nie korzysta z usług firm, które nie spełniają ich oczekiwań w tym zakresie a 52% będzie wydawała na nie mniej.

Wysokie standardy obsługi i komunikacji to szansa na wypracowanie przewagi konkurencyjnej i zdobycie lojalności klientów. Szczególnie, że firmy z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw przeważają w EU. Zarządzający muszą przy tym pamiętać o tym, że komunikacja, którą prowadzą ich firmy nie może być zbyt natarczywa oraz o konieczności zapewnienia wysokich standardów ochrony danych osobowych. Ten aspekt ma bardzo duże znaczenie dla badanych. 61% uważa, że marki powinny w jasny sposób informować o tym w jaki sposób będą korzystały z danych swoich klientów.

“W czasach ogromnej konkurencyjności klienci zanim podejmą decyzję o dokonaniu zakupu biorą pod uwagę wiele czynników. Sposób w jaki są traktowani przez daną firmę ma w tym procesie ogromne znaczenie. Dzięki rozwijaniu i dbaniu o jakość obsługi klienta mniejsze firmy mogą zyskać lojalność i zwiększyć swoją konkurencyjność w stosunku do wielkich korporacji” – Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing, CSR & Environment w Ricoh Europe.

Klienci cenią marki, które komunikują się z nimi sprawnie i szybko. 47% badanych przyznało, że ten aspekt ma kluczowe znaczenie w procesie budowania ich lojalności. Kolejnym ważnym czynnikiem jest personalizacja komunikacji –  według 42% respondentów marki, które w ten sposób prowadzą dialog z klientem wzbudzają większe zaufanie. Tym samym rośnie rola nowoczesnych narzędzi usprawniających komunikację i zarządzanie danymi. Jest to szczególnie ważne dla firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które nie dysponują tak wielkimi zasobami ludzkimi jak wielkie korporacje. Klienci również dostrzegają ten potencjał. Jedynie 27% nie zgadza się z twierdzeniem, że najlepsze marki prowadząc dialog z klientem korzystają a nowoczesnych technologii.

“Dane pochodzące z zeszłorocznego raportu przygotowanego dla Ricoh przez Coleman Parkes Research pokazują, że tylko 36% spośród przedstawicieli sektora MSP uznało, że udało im się podnieść jakość obsługi klienta dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jednakże odpowiednie wykorzystanie innowacyjnych narzędzi, które pozwalają na wydajne zarządzanie danymi i personalizację podejścia do klienta powinno być kluczowe w rozwoju marki” – dodał Diez-Aguirre.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy Censuswide na próbie 3600 osób z 23 krajów w Europie i Afryce.

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD). 

Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl

www.ricoh.pl  www.facebook.com/ricohpolska