Zasady dotyczące plików cookie

Firma Ricoh wykorzystuje narzędzia do gromadzenia danych, takie jak pliki cookie, aby zwiększyć przydatność witryny dla użytkowników. Informacje o zmianie tych ustawień i o plikach cookie można uzyskać tutaj.

57% klientów jest skłonnych wydać więcej na produkty i usługi marek przez które czują się doceniani

Warszawa, 24 maja 2017 r. – Konsumenci najwyżej cenią marki, które koncentrują się na ich potrzebach na każdym etapie procesu sprzedażowego, wchodzą w dialog i stawiają na indywidualne podejście do klienta. Taką formę budowania relacji wskazało aż 70% respondentów z Europy i RPA, którzy wzięli udział w badaniu zrealizowanym na zlecenie Ricoh. Pula badawcza obejmowała 3600 osób z 24 krajów. 

Pod pojęciem 3R – Reach, Respond oraz Retain – Ricoh określiło trzy najważniejsze etapy związane z budowaniem relacji z klientem podczas procesu sprzedażowego. Pierwszy z nich, Reach (docieranie), odnosi się do etapu poprzedzającego transakcję, Respond (reagowanie) do fazy w trakcie procesu sprzedaży, a Retain (utrzymanie) po dokonaniu zakupu przez klienta.

Szyta na miarę komunikacja i obsługa klienta przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe: 57% badanych wskazało, że są skłonni wydać więcej na usługi i produkty marek przez które czują się doceniani.

“Konsumenci mają lepszą opinię o markach, które potrafią zapewnić wysoką jakość obsługi. Uzyskanie takiego efektu nie jest możliwe bez zastosowania odpowiednich narzędzi i optymalizacji wewnętrznych procedur związanych z przetwarzaniem danych oraz obsługą klienta. Sukces na obecnym rynku wymaga odpowiedniego wykorzystania możliwości, które oferują nowoczesne technologie. Dzięki automatyzacji czasochłonnych procesów pracownicy mogą w większym stopniu skupić się na działaniach skoncentrowanych na kliencie. Zyskuje na tym nie tylko firma, ale również konsumenci. Skuteczne narzędzia i technologie użyte w odpowiedni sposób pozwalają na zbudowanie przewagi oraz wypracowanie mocniejszej pozycji na rynku” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe.

Klienci chcieliby również by marki zwróciły większą uwagę na ich potrzeby na różnych etapach procesu zakupowego. Według 50% badanych firmy okazują im najwięcej zainteresowania na etapie poprzedzającym podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu. Natomiast 70% uważa, że powinny bardziej skupić się na fazie w trakcie i po sprzedaży, a 59% uznaje, że koncentrują się głównie na swoich zyskach a nie satysfakcji klientów.

Więcej informacji na: www.thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl/.

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej, która specjalizuje się w sprzęcie biurowym, rozwiązaniach do druku produkcyjnego, systemach zarządzania dokumentami i usługach IT. Ricoh Group, z centralą w Tokio, działa w ponad 200 krajach i regionach. W roku finansowym, zakończonym w marcu 2018 roku, przychody ze sprzedaży Ricoh Group wyniosły 2,231 mld jenów (ok. 18,5 mln USD).

Większość przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży produktów, rozwiązań i usług, które usprawniają interakcje między ludźmi a informacjami. Ricoh jest również wielokrotnie nagradzanym producentem aparatów i kamer cyfrowych oraz specjalistycznych produktów branżowych. Firma jest znana ze względu na wysoką jakość, którą zapewnia, wyjątkowe podejście do klienta i liczne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zgodnie ze swoim przesłaniem, imagine. change., Ricoh pomaga firmom zmienić sposób pracy i wykorzystać zbiorową wyobraźnię pracowników.

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl
www.ricoh.pl
www.facebook.com/ricohpolska