Firma a pracownicy – wspólne wartości zyskują na znaczeniu
15.05.2019

Firma a pracownicy – wspólne wartości zyskują na znaczeniu

Warszawa, 15 maja 2019 r. – Wartości, które reprezentuje firma mają coraz większe znaczenie przy wyborze pracodawcy. To jeden z wniosków płynących z projektu badawczego „Workforce United” zrealizowanego przez Instytut Coleman Parkes na zlecenie Ricoh. Pracowników nie przestaje interesować wymiar finansowy, szukają jednak miejsca, które będzie funkcjonowało zgodnie z ich sumieniem i przekonaniami. Co ciekawe, ta postawa jest tożsama dla przedstawicieli wszystkich pokoleń obecnych na rynku pracy – Baby Boomers (1946–1964), X (1965–1980), Y (1981–1995), Z (1996–dziś). 

Firmy muszą nie tylko realizować cel biznesowy, ale powinny mieć na uwadze również dobro ogółu i działać w sposób dużo bardziej odpowiedzialny. W społeczeństwie rośnie świadomość konieczności poświecenia większej uwagi kwestiom związanym z ochroną środowiska czy problemom społecznym. 64% uważa, że idea Zrównoważonego Rozwoju powinna mieć centralne znaczenie w strategii biznesowej i produktowej firmy. Większość badanych identyfikuje się ze swoim pracodawcą – 65% wierzy w wartości i idee, które reprezentuje ich firma. Jednocześnie dostrzegają potrzebę zmian. 63% przyznaje, że to w jaki sposób funkcjonują firmy ulegnie dramatycznej przemianie w ciągu najbliższych 5-10 lat.
“Wyniki naszych badań są bardzo interesujące i budujące. Najbliższe lata pokażą, czy wspólny głos pracowników przerodzi się w rzeczywiste zmiany i większy nacisk na realizację działań z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. „Nie tylko młode pokolenie wymaga od współczesnych firm podjęcia działań w tym kierunku. Znajduje to odzwierciedlenie w zmianach zachodzących w procesach produkcyjnych czy nawet wyborze sprzętów, z których pracownicy korzystają w pracach biurowych. Ci chcą mieć do dyspozycji rozwiązania, które spełniają najwyższe ekologiczne standardy.”
O badaniu:

Badanie przeprowadzono w 2019 r. na grupie 4580 respondentów z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W puli badawczej znaleźli się przedstawiciele pokoleń: Baby Boomers (1946–1964), X (1965–1980), Y (1981–1995), Z (1996–dziś).

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD). 

Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl

www.ricoh.pl  www.facebook.com/ricohpolska