92% europejskich firm nie jest gotowych na Jednolity Rynek Cyfrowy
Ricoh, Warszawa, 4 listopada 2015r. – 92% europejskich przedsiębiorstw nie jest gotowych na wdrożenie Jednolitego Rynku Cyfrowego (Digital Single Market, DSM) – wynika ze zrealizowanych na zlecenie Ricoh badań. Wprowadzenie Jednolitego Rynku Cyfrowego ma być jedną z najważniejszych regulacji tej dekady. Szacuje się, że dzięki niej mogą powstać setki tysięcy nowych miejsc pracy i zostać wypracowanych dodatkowych 415 miliardów Euro1. Badanie Ricoh przeprowadzono na próbie 1360 osób zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami.
Jednolity Rynek Cyfrowy ma ułatwić dostęp do towarów i usług w całej Europie, stworzyć sprzyjające warunki i jednolite zasady do prowadzenia działalności oraz zmaksymalizować potencjał wzrostu gospodarki UE1. Tymczasem o planach wdrożenia tych rozwiązań wie zaledwie połowa badanych (51%) – najmniejszy odsetek w krajach nordyckich (28%), Belgii/Luksemburgu (29%) i Portugalii (30%).
# | Wiedza na temat planów związanych z wprowadzeniem Jednolitego Rynku Cyfrowego | # | Odsetek badanych według których zarządzana przez nich firma nie jest gotowa na wprowadzenie Jednolitego Rynku Cyfrowego | ||
1. | Włochy | 70% | 1. | Polska | 97% |
- | Francja | 70% | 2. | Francja | 95% |
2. | Hiszpania | 65% | - | Niemcy | 95% |
3. | Niemcy | 61% | 3. | Belgia / Luksemburg | 94% |
4. | Wielka Brytania | 57% | 4. | Wielka Brytania | 92% |
5. | Poland | 47% | - | Hiszpania | 92% |
- | Austria | 47% | - | Portugalia | 92% |
6. | Węgry | 46% | 5. | Węgry | 91% |
7. | Holandia | 43% | 6. | Holandia | 91% |
8. | Portugalia | 30% | 7. | Kraje Nordyckie | 90% |
9. | Belgia / Luksemburg | 29% | 8. | Austria | 88% |
10. | Kraje Nordyckie | 28% | 9. | Holandia | 86% |
Obecnie zaledwie 7% europejskich firm z sektora Małych i Średnich Przedsiębiorstw sprzedaje swoje usługi i towary za granicę. Z perspektywy rozwoju gospodarki UE kluczowe jest zwiększenie odsetka tego typu transakcji2. Rozumieją to również przedsiębiorcy. Większość z nich (65%) w ciągu najbliższych pięciu lat planuje ekspansję na inne europejskie rynki.
Korzyści
Wprowadzenie Jednolitego Rynku Cyfrowego wiąże się według badanych z następującymi korzyściami: dostępem do większej liczby klientów (56%), możliwością wejścia na nowe europejskie rynki (52%) a także zmniejszeniem kosztów operacyjnych (48%).
Zagrożenia
24% badanych nie dostrzega żadnych korzyści, 40% obawia się zwiększonego poziomu konkurencyjności a 37% kosztów, które będzie musiała ponieść. Z kolei 34% twierdzi, że nie ma odpowiednich zasobów dzięki którym mogliby skorzystać z możliwości wynikających z wprowadzenia Jednolitego Rynku Cyfrowego.
Korzyści | Zagrożenia | ||
Dostęp do większej liczby Klientów | 56% | Większa konkurencyjność | 42% |
Mniejsze bariery wejścia na nowe rynki | 52% | Konieczność inwestycji w infrastrukturę IT | 41% |
Wyższe przychody | 52% | Kwestie podatkowe – VAT | 36% |
Większa zyskowność | 50% | Zagrożenie danych | 34% |
Mniejsze koszty operacyjne | 48% | Koszty związane z ekspansją działalności | 34% |
Usprawnienie procesu wprowadzania nowych produktów i usług | 47% | Obniżenie cen produktów i usług | 32% |
Zwiększenie wydajności | 44% | Brak jednolitych zasad i przepisów | 29% |
Więcej informacji na: www.ricoh-europe.com/thoughtleadership.
1 http://ec.europa.eu/priorities/digital-single-market/
2 http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-4919_en.htm
3 http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-4475_en.htm
|O Ricoh|
Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.
Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD).
Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl
Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska
Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl