Zasady dotyczące plików cookie

Firma Ricoh wykorzystuje narzędzia do gromadzenia danych, takie jak pliki cookie, aby zwiększyć przydatność witryny dla użytkowników. Informacje o zmianie tych ustawień i o plikach cookie można uzyskać tutaj.

Czy cyfrowa rewolucja doprowadzi do 4 – dniowego tygodnia pracy?

Warszawa, 24 czerwca 2019 r. –  57% europejskich pracowników wierzy, że dzięki nowoczesnym technologiom 4 – dniowy tydzień pracy już niedługo może stać się nowym standardem.  Badanie przeprowadzono na zlecenie Ricoh w 2019 r. na grupie 4580 respondentów z Austrii, Belgii, Luksemburga, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Węgier, Włoch, Holandii, Norwegii, Polski, Portugalii, Rosji, Słowacji, RPA, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Turcji, Wielkiej Brytanii i Irlandii. W puli badawczej znaleźli się przedstawiciele pokoleń: Baby Boomers: 1946 - 1964, X: 1965 - 1980, Y: 1981 - 1995, Z: 1996 - dziś.

4 – dniowy tydzień pracy jest wprowadzany coraz chętniej i przez coraz większą liczbę firm. Co przemawia za tym rozwiązaniem? – Daje ono szansę na lepsze pogodzenie życia prywatnego i zawodowego. Szacuje się również, że w długofalowej perspektywie pozytywnie wpływa na efektywność w pracy. Liczba godzin spędzonych w pracy nie przekłada się bezpośrednio na jej wydajność, a kluczem do osiągnięcia coraz lepszych wskaźników będzie umiejętne wykorzystanie nowych technologii.  Pracownicy chcą pracować wydajniej (72%) i nie boją się zmian. Potrzebują jednak dostępu do odpowiednich narzędzi i wsparcia pracodawcy. Chcą rozwijać swoją wiedzę i zdobywać nowe kwalifikacje. W związku z tym nie dziwi fakt, że inwestycje w szkolenia i nowoczesne technologie w dużym stopniu budują pozytywny wizerunek firmy. Aż 69% badanych wysoko ceni takie przedsiębiorstwa. Pracownicy chcą wykonywać swoje obowiązki na najwyższym poziomie i są największym sprzymierzeńcem firmy na drodze do zwiększenia efektywności. 63% badanych uważa, że technologia powinna odegrać kluczową rolę w tym procesie. Za ważne instrumenty, które pozytywnie wpłyną na poziom i wydajność pracy, uznawane są automatyzacja (44%) i sztuczna inteligencja (39%).

Nie zauważono znacznych różnic pokoleniowych w podejściu do roli, jaką odgrywa i będzie odgrywać technologia w naszej pracy.

David Mills, CEO w Ricoh Europe powiedział : “Wyniki naszych badań są bardzo optymistyczne dla zarządzających firmami. Pracownicy deklarują bardzo duży entuzjazm i chęć rozwoju. Drogą do zwiększenia wydajności jest mądre wykorzystane możliwości oferowanych przez nowoczesne technologie, a nie zwiększanie liczby przepracowanych godzin. Ogromne znaczenie w tym procesie ma zwiększanie kompetencji technologicznych pracowników. Tylko od pracodawcy będzie zależało, czy wywiąże się ze swojej roli i będzie w stanie w pełni zagospodarować ten zapal do zdobywania nowej wiedzy.”

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej, która specjalizuje się w sprzęcie biurowym, rozwiązaniach do druku produkcyjnego, systemach zarządzania dokumentami i usługach IT. Ricoh Group, z centralą w Tokio, działa w ponad 200 krajach i regionach. W roku finansowym, zakończonym w marcu 2018 roku, przychody ze sprzedaży Ricoh Group wyniosły 2,231 mld jenów (ok. 18,5 mln USD).

Większość przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży produktów, rozwiązań i usług, które usprawniają interakcje między ludźmi a informacjami. Ricoh jest również wielokrotnie nagradzanym producentem aparatów i kamer cyfrowych oraz specjalistycznych produktów branżowych. Firma jest znana ze względu na wysoką jakość, którą zapewnia, wyjątkowe podejście do klienta i liczne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zgodnie ze swoim przesłaniem, imagine. change., Ricoh pomaga firmom zmienić sposób pracy i wykorzystać zbiorową wyobraźnię pracowników.

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl
www.ricoh.pl
www.facebook.com/ricohpolska