Automatyzacja to klucz do odblokowania efektywności
13.12.2022

Automatyzacja to klucz do odblokowania efektywności

¾ zarządzających europejskimi firmami decyduje się na cyfrową transformację, aby redukować żmudne, powtarzalne zadania. 

Firmy, które zautomatyzowały niektóre manualne procesy zwiększyły w zeszłym roku swoją produktywność o 14%. 

Warszawa, 13 grudnia 2022 r. – Szacuje się, że pracownik biurowy niemal 30% swojego czasu poświęca na zadania czysto administracyjne, które z powodzeniem można zautomatyzować. Odbywa się to kosztem innych działań, które niejednokrotnie są dużo ważniejsze z perspektywy biznesowej firmy. Wpływa to też negatywnie na morale i zaangażowanie. Wprowadzenie automatyzacji ma ogromne znaczenie nie tylko dla poprawienia efektywności pracy, ale również podnoszenia satysfakcji pracowników, wynika z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh. Większość osób decyzyjnych w firmach doskonale rozumie, jak negatywny wpływ na zespół i jego produktywność mają czasochłonne, powtarzalne zadania. 76% z nich redukcję tych obowiązków stawia jako jeden z podstawowych celów cyfrowej transformacji firmy. 

Rośnie świadomość tego, w jaki sposób nowoczesne technologie mogą odwrócić tę sytuację. 64% pracowników uznaje, że dzięki dostępowi do nowoczesnych narzędzi ich praca przyniosłaby firmie znacznie więcej wartości. Natomiast 78% uważa, że dzięki automatyzacji mogliby pożegnać wiele czasochłonnych zadań. Firmy, które wdrożyły w zeszłym roku oprogramowanie pozwalające na automatyzację odnotowały 14% wzrost produktywności oraz wzrost satysfakcji z pracy. Przekłada się to na niższy poziom fluktuacji kadr. 

“Wprowadzenie nowoczesnych technologii i wkroczenie na ścieżkę cyfrowej transformacji pozwoli na odblokowanie ogromnego potencjału, który drzemie w pracownikach. Ci chcą realizować się w pracy a nie tracić czas na zadania, które można zautomatyzować. Bez inwestycji w nowe rozwiązania trudno będzie dogonić konkurentów, którzy już z nich korzystają” – powiedziała Nicola Downing, CEO w Ricoh.

O badaniu

W badaniu, które na zlecenie Ricoh przeprowadziła firma Opinium, wzięło udział 6000 pracowników i 1500 osób decyzyjnych z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemiec, Włoch, Niderlandów i Hiszpanii. Wyniki badań zostały przenalizowane przez brytyjski instytut badawczy CEBR. 

Więcej informacji na https://www.ricoh.pl/wiadomosci-wydarzenia/

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.

Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD). 

Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl

www.ricoh.pl  www.facebook.com/ricohpolska