Zasady dotyczące plików cookie

Firma Ricoh wykorzystuje narzędzia do gromadzenia danych, takie jak pliki cookie, aby zwiększyć przydatność witryny dla użytkowników. Informacje o zmianie tych ustawień i o plikach cookie można uzyskać tutaj.

13 milionów Euro może kosztować średnią firmę brak dostępu i inwestycji w nowoczesne technologie

Ricoh Europe, Londyn, 24 sierpnia 2017 – Według raportu przygotowanego na zlecenie Ricoh 13 milionów Euro to przeciętna kwota, której może zabraknąć w przychodach średniej europejskiej firmy jeśli ta nie zadba o wdrożenie nowoczesnej infrastruktury technologicznej.

W badaniu wzięli udział przedstawiciele kadry zarządzającej z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji oraz Hiszpanii. 90% spośród nich brak dostępu do nowych technologii utożsamia z niższymi przychodami. Badani szacują, że przekłada się to na obniżenie tego wskaźnika o 15%. Przy czym najsilniejszy wpływ widzą Włosi i Niemcy (18%) a najmniejszy Francja (11%).


Włochy

18%

Wielka Brytania

15%

Niemcy

18%

Francja

11%

Hiszpania

13%

Wśród najważniejszych przyczyn niedostatecznego dostępu do nowoczesnych technologii w miejscu pracy najczęściej wymieniano błędy przy wdrożeniach i szkoleniach pracowników (42%). Kolejne to niedopasowanie oferty i usług dostawców rozwiązań IT do rzeczywistych potrzeb firm (33%) oraz brak interesujących rozwiązań z punktu widzenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie IT w danej organizacji (32%).

Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing w Ricoh Europe powiedział: “Nasze badanie pokazuje, że pomimo bogatej oferty rozwiązań dostępnych na rynku, średnie firmy mają trudność aby znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Przekłada się to na mniejszą liczbę wdrożeń i gorsze spożytkowanie możliwości płynących z zastosowania nowych technologii w codziennej pracy. Szczególnie, że zarządzający doceniają potencjał, który drzemie w wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi. 59% wskazuje, że te wpływają na lepszą współpracę między pracownikami a 53% uznaje, że przyczyniają się do obniżenia kosztów.”


O badaniu

Badanie w formie ankiety zostało przeprowadzone na próbie 1000 przedstawicieli kadry zarządzającej europejskich średnich przedsiębiorstw z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii. Do grupy średnich przedsiębiorstw zakwalifikowano firmy zatrudniające od 50 do 500 osób.

|O Ricoh|

Ricoh to globalna firma z branży technologicznej, która specjalizuje się w sprzęcie biurowym, rozwiązaniach do druku produkcyjnego, systemach zarządzania dokumentami i usługach IT. Ricoh Group, z centralą w Tokio, działa w ponad 200 krajach i regionach. W roku finansowym, zakończonym w marcu 2015 roku, przychody ze sprzedaży Ricoh Group wyniosły 2,231 mld jenów (ok. 18,5 mld USD).

Większość przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży produktów, rozwiązań i usług, które usprawniają interakcje między ludźmi a informacjami. Ricoh jest również wielokrotnie nagradzanym producentem aparatów i kamer cyfrowych oraz specjalistycznych produktów branżowych. Firma jest znana ze względu na wysoką jakość, którą zapewnia, wyjątkowe podejście do klienta i liczne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zgodnie ze swoim przesłaniem, imagine. change., Ricoh pomaga firmom zmienić sposób pracy i wykorzystać zbiorową wyobraźnię pracowników.

Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska

Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl
www.ricoh.pl
www.facebook.com/ricohpolska