13 milionów Euro może kosztować średnią firmę brak dostępu i inwestycji w nowoczesne technologie
W badaniu wzięli udział przedstawiciele kadry zarządzającej z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Francji oraz Hiszpanii. 90% spośród nich brak dostępu do nowych technologii utożsamia z niższymi przychodami. Badani szacują, że przekłada się to na obniżenie tego wskaźnika o 15%. Przy czym najsilniejszy wpływ widzą Włosi i Niemcy (18%) a najmniejszy Francja (11%).
Włochy | 18% |
Wielka Brytania | 15% |
Niemcy | 18% |
Francja | 11% |
Hiszpania | 13% |
Wśród najważniejszych przyczyn niedostatecznego dostępu do nowoczesnych technologii w miejscu pracy najczęściej wymieniano błędy przy wdrożeniach i szkoleniach pracowników (42%). Kolejne to niedopasowanie oferty i usług dostawców rozwiązań IT do rzeczywistych potrzeb firm (33%) oraz brak interesujących rozwiązań z punktu widzenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie IT w danej organizacji (32%).
Javier Diez-Aguirre, Vice President, Corporate Marketing w Ricoh Europe powiedział: “Nasze badanie pokazuje, że pomimo bogatej oferty rozwiązań dostępnych na rynku, średnie firmy mają trudność aby znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Przekłada się to na mniejszą liczbę wdrożeń i gorsze spożytkowanie możliwości płynących z zastosowania nowych technologii w codziennej pracy. Szczególnie, że zarządzający doceniają potencjał, który drzemie w wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi. 59% wskazuje, że te wpływają na lepszą współpracę między pracownikami a 53% uznaje, że przyczyniają się do obniżenia kosztów.”
O badaniu
Badanie w formie ankiety zostało przeprowadzone na próbie 1000 przedstawicieli kadry zarządzającej europejskich średnich przedsiębiorstw z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch i Hiszpanii. Do grupy średnich przedsiębiorstw zakwalifikowano firmy zatrudniające od 50 do 500 osób.
|O Ricoh|
Ricoh to globalna firma z branży technologicznej. Jej rozwiązania pozwalają tworzyć nowoczesne środowisko pracy. Od ponad 80 lat Ricoh kreuje innowacje i jest wiodącym dostawcą rozwiązań w dziedzinie zarządzania dokumentami, usług IT, multimediów, drukowania komercyjnego i produkcyjnego, aparatów cyfrowych i systemów produkcyjnych.
Grupa Ricoh z siedzibą w Tokio działa w około 200 krajach i regionach. W roku finansowym zakończonym w marcu 2021 r. Grupa Ricoh osiągnęła wynik sprzedaży na całym świecie w wysokości 1,682 mld jenów (ok. 15.1 mld USD).
Więcej informacji na stronie https://www.ricoh.pl
Kontakt dla mediów
Katarzyna Dawidowska
Ricoh Polska Sp. z o.o.
e-mail: kdawidowska@ricoh.pl