Triple R
Znajomość każdego etapu podróży konsumentów – Reach (docierania), Respond (reagowania) i Retain (utrzymania) – umożliwia firmom spełnianie ich oczekiwań.
Konsumenci oczekują, że marki będą przywiązywały wagę do ich indywidualnych potrzeb
Marki muszą znaleźć równowagę pomiędzy personalizacją przekazu a respektowaniem prywatności konsumentów.
Badanie „Triple R” przeprowadzone przez Censuswide na zlecenie Ricoh wskazuje, że marki muszą znaleźć równowagę pomiędzy zapewnianiem klientom poczucia, że są doceniani, oraz zachowaniem odpowiedniego dystansu podczas komunikowania się z nimi tak, żeby nie było to odbierane jako napastliwe.
MŚP muszą zdobyć lojalność klientów za pomocą doskonałej obsługi klienta
Choć duże marki mają zazwyczaj więcej dostępnych środków, jedynie niewielka grupa klientów w Europie uważa, że dbają one bardziej o konsumentów niż MŚP. Inwestując w technologie, aby spersonalizować przekaz oraz przyspieszyć i usprawnić obsługę klienta, MŚP mogą zyskać większą przewagę i wyróżnić się od większych konkurentów.