Przedsiębiorstwa średniej wielkości - droga do sukcesu
Wyzwania Managera IT
Większość z managerów odpowiedzialnych za IT już od kilku lat w różnym zakresie realizowała strategię cyfrowej transformacji w swojej firmie. Sytuacja, w której znaleźliśmy się w związku z pandemią zweryfikowała efektywność i powodzenie tych działań. Obnażyła błędy i wymusiła gwałtowne przyśpieszenie wdrożeń nowych narzędzi.Priorytetem jest zapewnienie sprawnej i bezpiecznej infrastruktury, która pozwoli na zapewnienie ciągłości działania, efektywną pracę w modelu hybrydowym i utrzymanie wysokiego poziomu realizacji usług dla klientów firmy.
W naszym najnowszym raporcie, który powstał w oparciu o wyniki badań zrealizowanych przez Opinium Research, analizujemy doświadczenia pracowników związane z pracą zdalną podczas pandemii. Określamy w nim kluczowe trendy i tzw. „wąskie gardła”, które ograniczają działalność przedsiębiorstw. Zawarliśmy w nim również szereg rekomendacji, które pozwolą uniknąć najważniejszych błędów i usprawnić funkcjonowanie najważniejszych procesów.

Jeśli firma chce odnieść sukces musi zapewnić warunki do efektywnej pracy zdalnej i hybrydowej.
Problemy wynikające z braku odpowiednich narzędzi do pracy w trybie home office odbijają się negatywnie na efektywności, poziomie współpracy i jakości usług. Niedociągnięcia w tych obszarach mogą prowadzić do utraty klientów i nadwerężyć pozycję rynkową firmy.
Dlatego kluczowe jest stworzenie optymalnych warunków, które pozwolą pracownikom elastycznie przełączać się między pracą z domu i z biura. Niestety wiele firm nie sprostało na razie temu zadaniu. Aż 24% pracowników średnich przedsiębiorstw wskazało, że nie dysponuje odpowiednimi narzędziami aby zapewnić odpowiedni poziom usług dla swoich klientów. Natomiast 27% nie może w pełni efektywnie współpracować w zespole. Te statystyki pokazują potrzebę gruntownych zmian i inwestycji w nowe technologie. Bez nich przyszły sukces firmy stoi pod dużym znakiem zapytania.
Brak komfortu pracy wpływa negatywnie na zaangażowanie i na zasadzie efektu domina dotyka wszystkich działów w firmie. Z perspektywy przedsiębiorstwa zaniedbania związane z brakiem dostępu do nowoczesnej technologii będą odczuwalne zarówno w krótko jak i długofalowo.