Praca zdalna - jak zadbać o motywację?
Cyfrowa przyszłość – wyzwania działu HR
Przed pandemią cyfrowa transformacja leżała na peryferiach zainteresowania działu HR. Teraz, biorąc pod uwagę rolę, jaką nowe technologie odgrywają w kształtowaniu pozytywnego doświadczenia pracownika tzw. employee experience, liderzy HR stanowią podstawową siłę napędową zmian.Pracownicy działu HR muszą zadbać o stworzenie optymalnego środowiska dla pracowników swojej firmy. Warunki, jakie przedsiębiorstwo oferuje w tym obszarze niejednokrotnie mogą zaważyć o tym, czy dołączą do niej najlepsi specjaliści na rynku. Brak dostępu do nowych technologii często jest powodem zmiany pracodawcy.
W naszym najnowszym raporcie, który powstał w oparciu o badania zrealizowane dla nas przez Optimum Research, analizujemy w jaki sposób pandemia i konieczność pracy zdalnej wpłynęły na pracowników średnich firm. W tym materiale zidentyfikowaliśmy kluczowe trendy, które wpłynęły na działanie tych organizacji. Zawarliśmy w nim również rekomendacje i sugestie, dzięki którym można w lepszym stopniu zadbać o budowanie pozytywnego doświadczenia pracowników.

Braki technologiczne powoli niszczą kulturę organizacyjną firmy
Niski standard infrastruktury technologicznej odbija się negatywnie na kulturze organizacyjnej firmy. Braki w tym obszarze są szczególnie odczuwalne w warunkach pracy zdalnej. Rodzą ogromną frustrację i utrudniają współpracę. Natomiast w dłuższej perspektywie zagrażają produktywności i morale pracowników.
Stworzenie innowacyjnego środowiska pracy musi być priorytetem da działu HR. Ma to bardzo duże znaczenie. Pokazują to wyniki naszych badań. Aż 42% pracowników zatrudnionych w średnich firmach przyznaje, że kultura organizacyjna ich przedsiębiorstwa ucierpiała podczas pandemii. Natomiast jedna trzecia (31%) pracując z domu często skarży się na brak motywacji, który wynika z problemów technicznych i w komunikacji w zespole. To wpływa negatywnie na wizerunek pracodawcy oraz utrudnia pozyskiwanie nowych talentów i zwiększa fluktuację pracowników.
Zdemotywowani pracownicy świadczą o tym, że dotychczasowe praktyki się nie sprawdzają. Firmy muszą szukać nowych sposobów na integrowanie swoich zespołów. Zbudowanie nowoczesnej kultury organizacyjnej musi bazować na solidnych technologicznych podstawach.