O Kliencie:
Poczta Polska została założona w 1558 roku. Obecnie zajmuje się świadczeniem powszechnych usług pocztowych (listy i paczki), bankowo-ubezpieczeniowych – poprzez spółki z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej (Bank Pocztowy i Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie) oraz usług logistycznych. Spółka rozwija także obszar usług cyfrowych (neoznaczek, neolist, neokartka) realizowanych poprzez platformę internetową – Envelo. Poczta Polska działa przez sieć 7600 placówek, 14 regionalnych i 13 lokalnych sortowni. Codziennie zespół ponad 22000 listonoszy i kurierów dostarcza 300000 paczek i 4 mln listów na terenie całego kraju.
Wyzwania:
Projekt został zainicjowany przez Pocztę Polską, aby przeciwdziałać spadkowi tradycyjnych przychodów pocztowych i sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na bezpieczne, całodobowe opcje dostawy. Poprzez wprowadzenie automatów paczkowych Poczta Polska dążyła do obniżenia kosztów, poprawy swojej pozycji konkurencyjnej i przyciągnięcia zaawansowanych technologicznie i świadomych ekologicznie klientów. W tym celu klient poszukiwał sprawdzonego i rzetelnego partnera, który w krótkim czasie umożliwi szybką realizację planu dostarczenia i instalacji 1000 automatów paczkowych na terenie całej Polski.

Rozwiązanie i korzyści:
Ricoh dostarczyło 1000 sztuk automatów paczkowych wyposażonych m.in. w przemysłowe komputery klasy PC, system monitoringu wizyjnego, terminale płatnicze i modemy bezprzewodowe. Firma zapewniła wsparcie w integracji automatów do istniejącego systemu IT Poczty Polskiej oraz komunikację (karty SIM + pakiety danych) pomiędzy automatami a systemem centralnym. Automaty zostały zamontowane, mając na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo użytkowania. Od momentu włączenia ich do użytkowania Ricoh zapewnia obsługę serwisową automatów tak, aby ich użytkowanie spełniało najwyższe standardy dostępności.
