Wyjdź poza standardowy CMYK

Wyjdź poza standardowy CMYK

image

Właściciel drukarni lub punktu usługowego często staje przed dylematem: Jak pogodzić rosnące koszty z potrzebą rozwoju i zwiększenia marżowości?

Oszczędność miejsca, czasu i energii to w dzisiejszych realiach gospodarczych jedne z podstawowych kryteriów wyboru urządzeń drukujących. Z drugiej strony, by wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzymać kroku trendom rynkowym trzeba rozszerzyć park maszyn i inwestować w nowoczesne urządzenia.

Jednym ze sposobów na podniesienie marżowości jest uszlachetnianie wydruków. Jednak standardowy proces uszlachetnienia taki jak: złocenie, lakierowanie, czy druk białym kolorem wymagają dodatkowej przestrzeni, zasilania, materiałów eksploatacyjnych, a czasem wykwalifikowanego pracownika.

Ricoh już kilka lat temu dostrzegł konieczność poszerzenia standardowych kolorów CMYK o dodatkowy kolor i wprowadził specjalną serię urządzeń tonerowych Ricoh Pro™ C7200sx z wymienną piątą stacją. Dzięki takiej konfiguracji operator ma możliwość dodania gotowego koloru na przykład srebrnego lub neonowego żółtego, jak również może mieszać je z CMYK tworząc nowe metaliczne palety lub żywe kolory porównywalne z drukowanymi offsetowo: od jaśniejszych pomarańczy do głębszych fioletów.

Dostępne kolory dodatkowe to

  • złoty, 
  • srebrny, 
  • biały, 
  • bezbarwny imitującymlakier
  • neonowy żółty
  • neonowy różowy
  • czerwony widoczny w ultrafiolecie.

Dodatkowe kolory mają oczywiście standardowe zastosowania takie jak: wizytówki, zaproszenia, kartki okolicznościowe, czy okładki książek. Można również wyjść poza standard i wykorzystać dodatkowe kolory do uatrakcyjnienia innych aplikacji. Oto przykłady:

ZŁOTY i SREBRNY

toner zastępuje złocenia foliami metalicznymi, może również być mieszany z CMYK

  • ekskluzywne katalogi i foldery, zwłaszcza z branży jubilerskiej i automotive z metalizowanymi, personalizowanymi kolorami karoserii
  • certyfikaty i dyplomy
    vouchery
  • bilety kolekcjonerskie
  • opakowania
  • artystyczne aplikacje GraphicArts.

Neonowy RÓŻOWY i ŻÓŁTY

toner zastępuje fluorescencyjne farby

  • ekskluzywne katalogi i broszury z modą i kosmetykami 
  • ostrzeżenia i elementy nawigacji budynków (żółty)
  • krzykliwe reklamy 
  • bilety kolekcjonerskie 
  • karnety 
  • opakowania 
  • logotypy 
  • w połączniu z CMYK lepsze odwzorowanie kolorów z palety Pantone®.

BIAŁY

gęsty toner umożliwia druk na barwnych lub przeźroczystych podłożach 

  • foliowe przekładki lub nakładki na strony ekskluzywnych katalogów 
  • teczki konferencyjne 
  • vouchery 
  • bilety kolekcjonerskie 
  • opakowania 
  • artystyczne aplikacje GraphicArts.

BEZBARWNY (lakier)

toner pokrywa zadruk przeźroczystą, błyszczącą warstwą zastępując lakier wybiórczy 

  • okładki książek i katalogów 
  • ekskluzywne katalogi > podkreślenie błyszczących powierzchni (samochody, meble, biżuteria) 
  • teczki konferencyjne 
  • vouchery 
  • bilety kolekcjonerskie 
  • opakowania 
  • artystyczne aplikacje GraphicArts.

CZERWONY widoczny w ultrafiolecie

światło ultrafioletowe uwidacznia czerwony nadruk; elementy zadrukowane tym tonerem nie mogą zostać skopiowane, ponieważ są niewidoczne w świetle białym

  • zabezpieczenia biletów, karnetów, przepustek itp.
  • zabezpieczenia certyfikatów, dyplomów itp.
  • zabezpieczenia/weryfikacja oryginalności dokumentów
  • identyfikacja opakowań/przesyłek (etykiety)
  • artystyczne aplikacje GraphicArts.
Dzięki dodatkowym kolorom drukarnia lub punkt usługowy poszerzy swoją ofertę i dotrze do klientów doceniających ekskluzywne i nieszablonowe produkty. Ale to nie wszystkie zalety takiego rozwiązania.

Zamknięcie procesu w jednym urządzeniu daje wymierne korzyści w postaci:
  • skrócenia czasu produkcji, 
  • oszczędności miejsca,
  • zmniejszenia zapasów i stanów magazynowych materiałów eksploatacyjnych,
  • przewidywalnych kosztów w oparciu o umowę serwisową ze stałą opłatą za określony format arkusza (tak zwany „klik”),
  • jednego serwisu,
  • braku nieprzyjemnych zapachów i emisji szkodliwych substancji,
  • prostej obsługi.
Ostatnie lata pokazały, że klasyczny druk offsetowy zmniejszył nakłady na rzecz druku cyfrowego. Wydruki masowe zostały zastąpione krótkimi powtarzalnymi i kontrolowanymi seriami. Personalizowany, ekskluzywny druk na żądanie umożliwia podniesienie marżowości. Personalizacja dawno wykroczyła poza zmienne dane teleadresowe. To w obecnych czasach dedykowane katalogi i instrukcje uwzględniające płeć, wiek i preferencje kolorystyczne/estetyczne odbiorcy. Urządzenia z oferty Ricoh współpracujące z oprogramowaniem do personalizacji graficznej i wyposażone w piątą stację koloru są więc odpowiedzią na aktualne tendencje rynkowe. 
Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat piątego koloru skontaktuj się ze specjalistami Ricoh Polska – formularz kontaktowy



Skontaktuj się z nami

Porozmawiaj z ekspertem Ricoh.

Umów się na konsultację i przekonaj się, jak możemy pomóc Twojej firmie.

Umów się na spotkanie